Ben jij in het bezit van een webshop of ben je dat van plan? Lees deze blog dan aandachtig. Tegenwoordig moet je als je een webshop hebt ook Google AdWords zitten, omdat je er met organisch verkeer niet meer komt. Tenminste, je komt er deels. Echter als je echt converterend verkeer naar je webshop wil halen moet je AdWords gebruiken. Doe je dat niet, dan loop je helaas serieus achter. In deze blog wordt wat meer verteld over Google AdWords en conversieoptimalisatie. Daarnaast is het belangrijk om te weten dat AdWords uitbesteden de beste oplossing is om het maximale rendement te behalen uit je campagnes.

AdWords en kannibalisatie

AdWords is een van de vormen van zoekmachine marketing. Je hebt de organische variant, en de advertentie variant. Met organische zoekmachine optimalisatie kom je een eindje, maar het probleem is dat je dan voornamelijk oriënterend zoekverkeer naar je webshop haalt. Dat is niet het verkeer dat in de laatste fase zit van de aankoop. Dat brengt me dus bij de volgende term: kanaal kannibalisatie. Van het woord kannibalisatie hoef je niet te schrikken. In je Analytics zal het waarschijnlijk zo lijken dat jouw AdWords campagnes een deel wegsnoepen van je organisch verkeer. Echter is deze kannibalisatie dus niet verkeerd, want het verkeer verschuift van oriënterend naar converterend. Als je je organische en je advertentieverkeer bij elkaar op telt en het totaal stijgt, hoef je je geen zorgen te maken.

Conversieoptimalisatie

Wanneer men eenmaal op je site is, moet er een aankoop gedaan zijn. Het kan zijn dat het verkeer dat op je webshop is gekomen al een aankoop-zoekopdracht heeft gedaan. Denk bijvoorbeeld aan ‘koop lamp’. Echter als jouw site onvriendelijk is, men kan de koop-knop niet vinden of het winkelwagentje blijft steeds leeg, dan zit het fout. Je moet je site zo inrichten dat hij conversiegericht is. En daar zijn tools voor.

AdWords uitbesteden

Bij AdWords uitbesteden worden je AdWords campagnes gemaximaliseerd. Er wordt geboden op precies de juiste zoekwoorden. Niet alleen dat, ook je site kan conversiegerichter gemaakt worden. Daarom raad ik AdWords uitbesteden aan. Met AdWords uitbesteden wordt maximaal rendement behaald met het budget dat je hebt, en je krijgt advies over je website (als je dat wil). AdWords uitbesteden is de oplossing om jouw webshop een flinke omzetverhoging te doen toekomen. Bespaar tijd, geld, moeite, personeel, en behaal toch je maximale rendement, met AdWords uitbesteden. Geen wonder dat het zo’n trend is!