Vol vragen

Laatst zat ik informatie op te zoeken over contactlenzen. Ik wilde weten hoe vaak ik bepaalde contactlenzen kon dragen in een week. Dit was echter niet duidelijk te vinden op die site. Ik vond dat je dat wel moest kunnen vinden. Ook heb ik toen gezocht via de informatie-pagina, maar helaas werd ik daar ook niet heel veel wijzer. Toen heb ik gebeld naar het bedrijf van die lenzen en kreeg ik contact met iemand van de klantenservice. Diegene adviseerde mij om naar de opticien te gaan met mijn vraag. Toen dacht ik: hoe ga ik hier in vredesnaam nog een antwoord op krijgen?

Live chatten

Live chatten is iets wat al naar verwachting een aantal jaren aan de gang is. Het is efficiënt, direct en persoonlijker. Daarentegen is het ook een anonieme vorm van klantenservice. Dit vind ik zelf heel fijn, vooral omdat het anoniem is en je er niet al te veel moeite voor hoeft te doen. Dit was tevens een goede oplossing voor mijn lenzen-dilemma! Wel heb ik voor mijn vragen een andere site geraadpleegd die live chat aanbood. Zo heb ik toch antwoord gekregen op mijn vragen en hing ik ook niet af van een wachtlijn met groeiende belkosten.

Mijn situatie

Zelf ben ik hard aan de slag met het maken van mijn webpagina. Hier zoek ik ook naar manieren om zoveel mogelijk klanten te kunnen werven. Ik ben natuurlijk nog helemaal niet bekend en wil dat wel graag worden. Live chatten is één van die manieren om klantvriendelijker te worden en meer populariteit te winnen. Het idee klinkt voor mij fantastisch, maar het kost natuurlijk ook wat. Toch ga ik het nemen. Ik wil namelijk dichter bij mijn klanten staan en hun eventuele vragen goed kunnen beantwoorden vanaf mijn eigen computer. Live chatten heeft ook iets vooruitstrevends vind ik. Het is weer wat anders dan in de mobiele wachtrij staan voor de klantenservice, wat ik overigens echt onzin vind. Bij de meeste klantenservices hebben ze toch genoeg mensen om hun klanten te woord te kunnen staan?

Klantvriendelijkheid

Laatst heb ik bij een van de diensten die live chatten aanbiedt vragen gesteld. Het was gewoon eng hoe snel ik reactie kreeg. Het taalgebruik was ook heel prettig en gaf mij meer vertrouwen om contact te zoeken. Normaal gesproken vind ik het bellen naar een klantenservice heel spannend, omdat ik niet wist wat voor mensen ik aan de lijn zou gaan krijgen. Meestal viel het wel mee, maar het idee om je vragen en antwoorden anoniem te kunnen doorgeven, is erg fijn.